حرکت ديجيتالی کداک و ترک ساخت فيلم

kodak.jpgکداک از راه های مختلفی در رقابت هجوم می برد . یکی از این راه ها پرونده شکایت با دولت ایالات متحده بوده که به عنوان رقیب اصلی آن را متهم کرده است . فوجی از طریق بلوکه کردن رشد کداک در بازار ژاپن و درخواست از مدیریت برای اصلاح این موقعیت عمل نمود . در طی این ، تنها یک استراتژی کوتاه مدت طراحی شدده برای افزایش رشد فیلم کداک در یک کشور بود . با توسعه تکنولوژی دوربین های ارزان قیمت دیجیتالی ، هرچه بیشتر فیلم ها در آینده منسوخ خواهند شد . با تلاش مدیریت کنونی کداک برای مهندسی مجدد و تمرکز آن بر محدوده های جدید موجب افزایش میزان فروش و سود بیشتر در خط تولید جاری شد . برای مثال شرکت به تازگی یک واحد ساخت عکس دیجیتال ایجاد کرده است که دستاورد های دیجیتالی شرکت های پیشتاز را جمع آوری می نماید . پیش از این تلاش ها برای محصولات دیجیتال در پیشتازان حرفه ای گسترش یافته بود . در حال حاضر کداک در حال تلاش برای رشد سراسری خود در بازار آسیا می باشد . شرکت بر این باور است که می تواند رشد خود را در عکس دو برابر نماید . تنها دشواری پیش رو این است که بازار جهانی به کندی رشد می کند .

تمرکز واقعی کداک ، تلاش در تکنولوژی های دیجیتال است در حالی که تمرکز استراتژی شرکت در این محدوده پدیدار شده است . هنوز این ضربه به رانش دیجیتال آسان نیست . زیرا دشواری هایی در ایجاد پیشرفت تحقیق و توسعه بازاریابی محصولات جدید وجود دارد . بعضی از کوشش هایی که کداک به تازگی انجام داده است تماشایی است . برای مثال لوح های عکس که یک دیسک فشرده است . که توسط کداک ایجاد شده است انباره های عکس هایی برای دیدن عکس در صفحه نمایش تلوزیون و یا مانیتور های کامپیوتر های شخصی به عنوان یک محصول مصرفی ایجاد شده است . خریداران از 500 دلار برای خرید یک دیسک خوان (پلیر) گذشته اند تا بتوانند یک دیسک 20 دلاری را خریداری نمایند . خوشبختانه شرکت یک بازار آماده در میان بازرگانی های کوچک به عنوان ناشرین رومیزی و دارایی واقعی ارگان که که برای نمایش خواسته های انان استعمال می شود . ساخت یک محصول تکنولوژیک کافی نیست . همچنین بازاری که باید در آن به فروش برسد مهم است .

کداک می داند که صنعت در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است و تجارت فیلم در نهایت ناپدید خواهد شد . بنابراین شرکت باید آماده ملاقات آینده با محصولات جدید نظیر دوربین های دیجیتال شود . موقتاً شرکت باید از تجارت فیلم با توجه به نیاز های دوربین های جدید به عنوان محصولات تک کاربره ، دوربین های دورانداختنی که واقعاً با وجود ارزانی و تکه ای مقوای نازک و جعبه پلاستیکی و با یک حلقه فیلم چیزی نیستند . کداک این خط را که شامل دستگاه مخابره عکس از مسافت های دور ، چشم انداز دور ، چهره و مدل های دوربین زیرآبی توسعه داد . به تازگی این شرکت ، شرکت Ofoto را که یک هدایتگر خدمات عکاسی برخط می باشد خریداری کرده است . این خرید برای تجهیز حرکت به سوی بازرا عکاسی بر خط و کمک به تحریک بیشتر و تسریع پذیرش خدمات دیجیتالی برخط توسط کاربر های مشروط با یک راه آسان برای نگهداری ، تسهیم و چاپ برخط تصاویر طراحی شده است . مدیریت امیدوار است که همه این تلاش های کداک برای حمله همه جانبه موفقیت آمیز به رقبا و ادامه توسعه و تکمیل محولات دیجیتالی که مورد تقاضا عموم است کمک خواهد کرد .   

منبع : International management in Action

/ 0 نظر / 6 بازدید